پست پیش نه تاز!

چند روز پیش بسته پیشتازی را از دفتر پست دانشگاه صنعتی اصفهان پیشتاز کردم. تاریخ ارسال 21 و تاریخ رسید 28 یود! در ضمن خیلی هم عجله داشتیم و طوری شد که فکر کردیم بسته گم شده است
. وقتی پیگیر شدیم: اولاً در شبکه الکترونیک پیشتاز وارد نشده بود و علیرغم وعده مسئولین پست پیشتاز کد مربوطه را که برای رهگیری می دادیم پیام " دریافت مرسوله گزارش نشده" را میداد.
این ازاین مرحله! بعد از طریق تلفن از پست مرکزی که پیگیری کردیم گفتند که شب 23 تازه بسته اینجا ثبت شده است.
بله و بعد به پروسه عادی رسیده است. یادم می آید روزی که در دفتر پست مربوطه بودم متصدی باجه می گفت بدلیل بنزین نداشتن ماشین پست که انهم بدلیل این است که کارت سوخت ماشین نرسیده! (کوزه گر از کوزه شکسته آب می خورد) ماشین امروز نیامده! نمی دانم شاید علت آن باشد
.
یک نکته مهم: رقابت در ارائه سرویسها و خدمات، همیشه یک برگ برنده برای رسیدن به کیفیت مطلوب برای مشتری بوده است
. مثال این امر، انواع بستنی یا انواع شرکتهای مسافربری که با هم رقابت دارند و درنهایت به ارائه خدمات با کیفیت خوب منجر شده است
. اما درخدمات پستی، خصوصی سازی به خوبی انجام نشده و فقط در حد تکه پاره کردن کارها و یا سپردن پیمانی دفترهای پستی و ... بوده است. یعنی اینکه شرکت ثالثی بیاید و مثلاً شرکت پستی به نام "X" بزند و ما به آن دفتر مراجعه کنیم و بگوئیم آن بهتر از این است ، که هنوز بوجود نیامده است.
در این زمینه شرکت "ایرانسل" مصداق است. بدین صورت که حتی در موبایل هم از پست جلو افتاده ایم و به نظر می رسد پست نیز نیاز به اپراتور دوم یا سوم و ... دارد. اینطور نیست؟