یک سخن حق از رئیس مجلس بعد از قطار سواری!





در هنگام فرودگاه سازیها خیلی خرابکاریها هم شد. شاهدش فرودگاه شهرکرد است که از نزدیک در جریان اخبارش بوده ام. برای اینکه فرودگاه به ۱۵ کیلومتری شهر یعنی دشت خشک و گسترده "سفید دشت" یعنی جائیکه کارشناسان تشخیص داده بودند، منتقل نشود مرغزار جنوب شهرکرد که چسبیده به ترمینال مسافر بری این شهر است در اثر فرودگاه سازی نابود شد
. کارشناسان بدلایل مهمی دشت سفید دشت را برای ساخت فرودگاه مناسب دیده بودند ولی مسئولین وقت و شاید برخی صاحب نفوذها آنرا به منطقه جدید منتقل کردند
. حالا ببینیم ساخت فرودگاه در دشت سفید دشت که کارشناسان آنرا مناسب این مورد دیده بودند چه محاسن بزرگی داشت؟
۱- مناسب بودن دشت از لحاظ زمین شناسی و گسترش در آینده به فرودگاه بین المللی و وضعیت استراتژیک کوههای اطراف آن.
۲- مجاور بودن به صنایع فولاد بزرگ کشور نظیر "ذوب آهن اصفهان" + "مجتمع فولاد مبارکه"+ "صنایع نظامی+ و دهها یا شاید صدها مورد دیگر که بدلیل صنعتی بودن منطقه است. همه موارد می توانند به استفاده حداکثر منجر شوند و مثل الان این فرودگاه با بحران مسافر روبرو نباشد.
۳- در مسیر راههای دیگر شهرهای استان بودن سفید دشت. گویا فقط استفاده مردم و یا شاید مسئولین شهرکرد از این فرودگاه در نظر بوده و سایر شهرهای استان حقی نداشته اند. اگر این فرودگاه در دشت سفید دشت بنا می شد به کلیه شهرهای استان من جمله بروجن
نزدیک بود چرا که بروجن در مرکزیت استان و مجاور اصفهان
و یکی از شهرهای فوق العاده از لحاظ صنعت و راهها در استان است که اصلاً هیچ گونه توجهی به آن نشده است
.
و ....
در ثانی در انتقال فرودگاه از سفید دشت به مجاورت شهرکرد مرغزاری که به گفته یکی از افراد محلی دهها هزار دام را تعلیف می کرد از بین رفت آنهم با هزینه بسیار زیادی که ناشی از مناسب نبودن زمین مرغزار برای ساخت باند فرودگاه بود.
اما به نظر من مهمترین چیزی که از بین رفت منظره مخملی سبز بسیار زیبا و منحصر بفردی بود که جنوب شهرکرد را پوشانیده بود. که حیف و صد حیف نابود شد.
اگر شما در این زمینه نظری دارید حتی خلاف آن در قسمت نظرات بنویسید تا منتشر شود.